Keramiikkakerho

Keramiikkakerho on taidetoimintaa, mikä työyhteisössämme edistää yhteisöllisyyttä eri ammateissa toimivilla jäsenillämme ja lisää elämänlaatua.

Taidetoiminnan hyvinvointivaikutukset välittyvät usein eri tavoin ja niitä on tutkittu sekä työyhteisöissä että väestötasolla. Jorvin sairaala on osallistunut ”Terveyttä kulttuurista hankkeeseen”. Taiteen keinoin voimme lisätä vuorovaikutustaitoja, kokemuksellista oppimista, joustavuutta ja stressinhallintakykyä. Lisäksi toimintamme on hauskaa.

Viikoittainen yhteinen tapaamisemme on torstaisin klo 15.00-19.00 Jorvin väestö-suojassa. Toimimme pääsääntöisesti ilman opettajaa hyödyntäen kursseilla opittuja tekniikoita. Apunamme on keramiikkataiteilija Karoliina Tuovinen (muotoilija, savenvalaja ja taiteen perusopettajan pedagogiset perusopinnot omaava opettaja), joka järjestää tilauksesta meille räätälöityjä kursseja. Keramiikkakerholla on Jorvissa hyvät toimintatilat ja kalusteet uuneja myöden. Materiaalit, kuten savi ja lasitteet jokainen kerholainen ostaa itse.

Keramiikkakerhon vetäjä: Johanna Voutilainen, puh: 040 664 6712 (työ), johanna.voutilainen@hus.fi