Method Putkisto

Jorvin henkilöstöyhdistys on sopinut yhteistyöstä
Liikunta- ja hyvinvointikeskus Fressin kanssa.

Yhdistys tarjoaa loppuvuoden ajaksi edun jäsenistöllemme Liikunta- ja hyvinvointikeskus Fressin kanta-asiakkuuksista ja Fressi-TV:n käytöstä.

Lisätietoja ja ohjeet edun lunastamiseen Jumppa -sivulla!

————————————————————

Method Putkisto – syvävenyttelyllä notkeaksi.

Aloitamme kevätkauden ke 15.1.2020 klo 16:00 Lastenpuolen fysioterapiatilassa.

Mukaan mahtuu 12 nopeinta.

Ilmoittautumiset sähköpostitse yhdysjäsenelle: vuokko.ruokamo@hus.fi

Method Putkisto – menetelmän on kehittänyt Marja Putkisto.

”Kunkin lihaksen tulisi periaatteessa olla pitempi kuin luu, jota se liikuttaa ja tukee” Marja Putkiston klassikko vuodelta 1990.

Method Putkisto Original – Dynaaminen Syvävenyttelytekniikka on vartalon muotoa parantava metodi; tulokset ovat mitattavissa ja nähtävissä. Menetelmä lisää liikkuvuutta, notkeutta ja keskikehon voimaa.

Syvävenytys – tarkoilla venytyksillä pidennetään jännittyneet ja kireät lihakset, kunnes keho vapautuu neutraaliasentoon. Menetelmällä oppii oman kehon hallintaa ja tasapainoa. Lisäksi syvävenytys huoltaa niveliä ja rentouttaa.

Method Putkisto Syvähengitys – harjoitteilla parannetaan ja tehostetaan pallean toimintaa ja hengitystekniikkaa.

Method Putkisto Syväjumppa – harjotteilla vahvistetaan ryhtiä ylläpitäviä lihaksia oman kehon painoa hyväksikäyttäen.

Kaikkia edellämainittuja menetelmiä treenaamme koulutetun MP- ohjaajan ohjauksessa.

Method Putkisto-ryhmä kokoontuu keskiviikkoisin työpäivän jälkeen kevätkaudella 12 kertaa ja syyskaudella 12 kertaa. Yksi harjoituskerta kestää yhden tunnin.

Ryhmä on pieni, sillä ohjaajalla pitää olla mahdollisuus antaa tarvittaessa yksilöllistä ohjausta. Harjoittelemme Jorvin sairaalan lastenpuolen fysioterapiatilassa.

Method Putkisto perustuu ensisijaisesti kireiden ja lyhyiden lihasten venytyksiin ja lihasten vahvistamiseen. Menetelmän tavoitteena on hyvä kehon hallinta. Harjoittelun myötä kehotietoisuus lisääntyy ja kehosta tulee voimakkaampi ja notkeampi. Method Putkisto- harjoittelussa tärkeää on parantaa hengitystekniikkaa ja lisätä pallean kimmovoimaa. Tehokas palleahengitys hidastaa sydämen lyöntitiheyttä, verenpaine tasapainottuu ja stressistä palautuminen nopeutuu.