Hatha – Yin Joogaa

Jorvin Diabeteskeskuksen liikuntasali
Keskiviikkoisin 24.8.-30.11.2022
Klo 16-17.30

Tervetuloa Hatha – Yin jooga yhdistelmä tunnille. Kaikilla Jorvin henkilöstön jäsenillä mahdollisuus osallistua tälle rentouttavalle 1,5h jooga tunnille. Tunti alkaa jo klo 15.45 Qigong tuokiolla mutta voit tulla viimeistään klo 16 jolloin aloitetaan Hatha – Yin tunti. Tunnin lopussa syvärentoutus.

Ryhmä toteutetaan, kun ilmoittautuneita on väh. 10hlö. Ilmoittautumisia otetaan vastaan osoitteessa anandamaya.yogastudio (at) gmail.com

Jokainen päättää tunnin alussa haluaako olla minkäkin tunnin ‘käsiteltävänä’ (lue lisää Feminine Yinistä alla). Tunti sopii kaikille ja kaiken kuntoisille vaikket koskaan ole harrastanut joogaa. Tuo oma joogamatto, blokit/tiilet, juomapullo sekä paksu torkkupeitto loppu rentoutusta varten. Pukeudu rentoihin vaatteisiin. Tila on tosi kylmä joten pue lämpimästi (villasukat mukaan). Syysloma viikolla (19.10.) ei ole tuntia.

www.anandamaya.fi

“Yin jooga on hidas, passiivinen ja parhaimmillaan meditatiivinen harjoitus, jossa asanat tuetaan hyvin apuvälineitä käyttäen. Pääosin asennoissa ollaan istuen tai maaten ja niissä viivytään useampia minuutteja. Aikeena on vaikuttaa sidekudoksiin, siis kehon syvempiin osiin kuten esimerkiksi jänteisiin, niveliin ja jopa luihin.”

“Feminine Yin® on naiseutta eheyttävä yin jooga-harjoitus, jonka asennot avaavat ja hoitavat mm. lantion sekä rintakehän aluetta, tukevat hormonitoimintaa, vastustuskykyä ja aineenvaihduntaa. Harjoituksen aikana ohjaaja kiertää käsittelemässä muutamia kehon tärkeimpiä akupisteitä, joilla voidaan tukea asentojen vaikutuksia. Harjoitus vahvistaa ja lisää luovuutta, itsensä arvostamista, hyväksyntää sekä rakastamista. Yin jooga tukee ja edistää sidekudos alueiden sekä nivelten energiansaantia, aineenvaihduntaa ja liikkuvuutta. Lihasten pitäminen rentoina mahdollistaa sidekudosten hitaan avautumisen, jolloin niihin kertyneet kuona-aineet pääsevät poistumaan kehosta tehokkaasti. Asennoissa ollaan muutamasta minuutista ylöspäin jonka aikana keho pääsee kunnolla rentoutumaan ja
mieli rauhoittumaan.”

Jäsenillä mahdollisuus jatkossa päästä joogaamaan omakustanteisesti Kauklahden joogastudiolla erikoishintaan -15% kaikista ryhmätunneista (koodi: HUS2022). Epassi käy myös maksuvälineenä.

Jorvin Henkilöstöyhdistys ry