Astangajooga

Jorvin henkilöstöyhdistys on sopinut yhteistyöstä
Liikunta- ja hyvinvointikeskus Fressin kanssa.

Yhdistys tarjoaa loppuvuoden ajaksi edun jäsenistöllemme Liikunta- ja hyvinvointikeskus Fressin kanta-asiakkuuksista ja Fressi-TV:n käytöstä.

Lisätietoja ja ohjeet edun lunastamiseen Jumppa -sivulla!

————————————————————

Astangajooga on liikunnallinen, dynaaminen joogasuuntaus, jossa astangalle tyypillinen hengitys sitoo liikkeen ja asennot yhdeksi jatkumoksi. Astangajoogassa on kuusi erilaista asentosarjaa ja alkeistunneilla teemme osaa ensimmäisestä asentosarjasta, joogaterapiasarjasta (yoga chikitsa). Astanga sopii kaikille, jäykkyys ei ole este! Kaikkia asentoja ja liikesarjoja voidaan mukauttaa yksilöllisesti esim. vanhojen vammojen ja vaivojen niin vaatiessa. Harjoituksen myötä kehon luontainen, yksilöllinen liikkuvuus palautuu ja voima lisääntyy. Jooga on tutkimusmatka omaan kehoon ja mieleen; löydät tasapainoa, keskittymiskykyä ja mielenrauhaa.

Joka kauden alussa tunnit aloitetaan vähän rauhallisemmin, tutustutaan hengitysteniikkaan, lihaslukkojen käyttöön ja käydään huolellisesti läpi alkeisharjoitukset asennot, jotta uudet aloittelijat pääsevät mukaan. Kauden edetessä teemme tunnin alkuun astangan seisomasarjan ja sen jälkeen harjoitusta jatketaan eri teemoilla, esim. lonkan avaus, selkä, kierrot, voima.

ASTANGAJOOGAA KEVÄÄLLÄ 2020

Torstaisin klo 15.45-17.00, alkaen 16.1.2020

yhteensä 12 kertaa
Huom! ei tuntia 20.2.2020 ja 9.4.2020.

Paikka: Lastenpsykiatrian yksikön liikuntatila

Mukaan joustavat, mukavat jumppavaatteet ja oma joogamatto.
Harjoitus tehdään paljain jaloin.

Aiempaa kokemusta astangajoogasta ei tarvita.

Lisätietoja: maija.kansanaho@hus.fi, p.050-4284722

Ohjaaja:

Tunnit ohjaa Maija Kansanaho (RYT200 joogaohjaaja), joka on ohjannut astangajoogaa v:sta 2010, tästä mm 8 vuotta Helsingin astangajoogakoululla, lisäksi yritystunteja ja omia ryhmiään. Jorvin astangajoogaryhmä on toiminut v:sta 2010.

Maija ohjaa astangan lisäksi myös yinjoogaa, restoratiivista joogaa ja iRestyoga nidraa ja kouluttautuu parhaillaan mindfulnessohjaajaksi.

Lisää ohjaajan omasta joogapolusta voit lukea täältä: http://www.finnanest.fi/files/kansanaho_mietteita_joogamatolta.pdf